dilluns, 18 d’octubre del 2010

Documentar una mirada nova

Documentar, una mirada nova:

El llibre Documentar, una mirada nova ma aportat moltes idees, i he vist que hi havia coses que desconeixia totalment; Per tant m’ ha ajudat a ampliar els meus coneixements d’una forma molt positiva .
El llibre ma fet pensar en la importància de la documentació. Els infants viuen en un mon en el qual els canvis de la societat, la tecnologia i la cultura són cada cop més ràpids, per això cal tenir una ment flexible que ens ajudi a aprendre coses noves.
Crear contextos on siguin possibles espais d’observació, per comprendre com els infants construeixen aquest coneixement.

Man sobtat moltes de les trenta histories, son molt interessants, però hi ha una que ma agradat molt, es la de “Un repte” de l’Arnau de 14 mesos, la possibilitat de que als infants els agradi plantejar reptes, posar en joc les seves habilitats, les noves adquisicions o aprenentatges; i el que recullen les imatges es a un infant el qual es planteja reptes que persisteixen en la seva acció, i al seu ritme, es mostra capaç de superar les dificultats que se li presentin.
També ma sobtat l’apartat de: “Quan la curiositat no s’esgota” jo crec que s’ha de documentar tan lo positiu com lo negatiu, evidentment no de la mateixa manera, però si que lo negatiu s’hauria de documentar per deixar-hi constància i així poder treballar-ho i reforçar-ho mes. Es evident que lo positiu s’ha de documentar, ja que són experiències que els infants creen a traves de la seva imaginació i del seu aprenentatge, i molts d’aquests son únics i a la vegada es veuen els processos de cada un d’ells.

Ma interessat molt la pedagogia que confia en els infants i el seu potencial, que treballa perquè cada infant pugui ser lliure, se situa al seu costat, l’acompanya en aquesta aventura que per a ells es tan apassionant de descobrir tantíssimes coses, de voler conèixer, interpretar , canviar...per així contribuir activament a la seva emancipació personal. He vist que la pedagogia es una manera de treballar compartida amb altres nivells educatius.






El Llibre li dona molta importància a documentar com aprenen els infants, hi ha moltes opinions diferents, jo he creat la meva pròpia opinió. Al Llibre posa que podria ser que documentar no fos res de nou, però amb tot el que explica a continuació crec que el documentar genera l’entusiasme i el creixement personal de les persones que participen en aquest treball.
Documentar com aprenen els infants és una de les qüestions fonamentals de l’escola activa, de l’escola que valora, respecta i confia en l’ infant del qual desconeixem els límits del seu potencial i tot allò que pot arribar a aprendre. Els nens necessiten experimentar per ells mateixos, saber de que son capaços, manipular objectes de la vida diària, per que així s’estimulin a partir de sentiments, de tocar les coses, agafar-les, mirar-les...
Que es preguntin que es això? I que puc fer?  A aquesta etapa les hormones es desenvolupen molt ràpidament.
Així també exploren amb sons, imitant amb la qual cosa aprenen moltíssim , i així poden crear entre ells una atmosfera de complicitat. Valoren sensacions agradables i desagradables... i d’aquesta manera aprenen a controlar moviments i aprenen a través de l’experiència quotidiana.
Amb això vull dir, que des de el meu punt de vista trobo molt be que es documentin els aprenentatges dels infants, i quan jo sigui mestre m’agradarà poder documentar com aprenen els infants!

La reflexió i la opinió que vull donar sobre aquest llibre, es que val la pena llegir-lo ja que aprens moltes coses,com jo, segur que hi ha molta gent que no s’havia plantejat moltes situacions que ofereix el Llibre, i no sabia que es podia documentar l’aprenentatge dels infants. Es molt interessant, el guardaré i a mi personalment em servirà en el futur per poder posar-lo en pràctica!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada